1. | Şi a fost o foamete în ţară, afară de foametea cea dintâi, care se întâmplase în zilele lui Avraam. Atunci s-a dus Isaac în Gherara, la Abimelec, regele Filistenilor.
Desigur, de ce sa ramana in tara? Doar era binecuvantat. Nu putea sa se roage la D sa le dea mancare? Sau poate frica de D era prea mare. |
2. | Atunci Domnul i S-a arătat şi i-a zis: "Să nu te duci în Egipt, ci să locuieşti în ţară, unde-ţi voi zice Eu.
Uite ca a aparut si D. Cred ca iar s-a trezit din betie. Imi place cum li se arata la astia D intr-o veselie. Parca iti ieseau ochii din cap si alte tampeni daca il vedeai...
|
3. | Locuieşte în ţara aceasta şi Eu voi fi cu tine şi te voi binecuvânta, că ţie şi urmaşilor tăi voi da toate ţinuturile acestea şi-Mi voi împlini jurământul cu care M-am jurat lui Avraam, tatăl tău.
Aha!!! Iar incepe cu binecuvantarile si cu promisiunile. Poate a uitat ca oamenii traiesc mai putin si de asta nu si-a indeplinit-o fata de mosul impotent.
|
4. | Voi înmulţi pe urmaşii tăi ca stelele cerului şi voi da urmaşilor tăi toate ţinuturile acestea; şi se vor binecuvânta întru urmaşii tăi toate popoarele pământului,
Mi se pare mie sau am dat iar peste fenomenul de copy paste?
|
5. | Pentru că Avraam, tatăl tău, a ascultat cuvântul Meu şi a păzit poruncile Mele, poveţele Mele, îndreptările Mele şi legile Mele!"
Care erau aceste povete si porunci? Muta-te de colo colo, fa copii, sacrifica-ti copilul, fa bani, binecuvanteaza? Ce moralizatoare este cartea asta....
|
6. | De aceea s-a aşezat Isaac în Gherara.
Perfect logic.
|
7. | Iar locuitorii ţinutului aceluia l-au întrebat despre Rebeca, femeia sa, cine e şi el a zis: "Aceasta este sora mea!", căci s-a temut să zică: "E femeia mea!", ca nu cumva să-l omoare oamenii locului aceluia din pricina Rebecăi, pentru că era frumoasă la chip.
ROFL!!! Iti bati joc de mine? Asta a mostenit de la ta-su si curvasareala. Uite cum o prostitueaza pe nevasta-sa. :)) Dupa cum spuneam daca era sora lui nu puteau sa-l omoare si asa? WTF!
|
8. | Dar după ce a trăit el acolo multă vreme, s-a întâmplat că Abimelec, regele Filistenilor, să se uite pe fereastră şi să vadă pe Isaac jucându-se cu Rebeca, femeia sa.
Ce jucau? Fotbal american? Sau "the old in and out"? Cred ca mai degraba ultima.
|
9. | Atunci a chemat Abimelec pe Isaac şi i-a zis: "Adevărat e că-i femeia ta? De ce dar ai zis: "Aceasta-i sora mea?" Şi Isaac a răspuns: "Pentru că mă temeam să nu fiu omorât din pricina ei".
Pentru unu binecuvantat de D, are foarte multe frica de moarte. Poate ca nu credea nici el asa tare in D. Altfel de ce ar fi mintit. Alta posibilitatea ar fi nepopularitatea martiriului la vremea aceea.
|
10. | Zisu-i-a Abimelec: "Pentru ce ne-ai făcut aceasta? Puţin a lipsit ca cineva din neamul meu să se fi culcat cu femeia ta şi ne-ai fi făcut să săvârşim păcat".
Foarte tare. Sa te culci cu femeia lu asta era pacat dar sa-l omori nu. Interesant. Sa-mi pazesc nevasta. Sa zic si eu ca mi-e sora, dracu stie ce crestin ma mai mardeste sa nu faca pacatul adulterului.
|
11. | Apoi a dat Abimelec poruncă la tot poporul său, zicând: "Tot cel ce se va atinge de omul acesta şi de femeia lui va fi vinovat morţii".
Io-l dadeam afara.
|
12. | Şi a semănat Isaac în pământul acela şi a cules anul acela rod însutit. Domnul l-a binecuvântat,
Deci sa inteleg ca lui D ii place minciuna si inselatoria. Interesant.
|
13. | Şi omul acela a ajuns bogat şi a sporit tot mai mult, până ce a ajuns bogat foarte. |
14. | Avea turme de oi, cirezi de vite şi ogoare multe, încât îl pizmuiau Filistenii. |
15. | Toate fântânile, pe care le săpaseră robii tatălui său, în zilele lui Avraam, tatăl său, Filistenii le-au stricat şi le-au umplut cu pământ. |
16. | Atunci a zis Abimelec către Isaac: "Du-te de la noi, că te-ai făcut mult mai tare decât noi!"
Si binecuvantarea asta are doua taisuri. Nu prea stia ce faca D asta... Imi place cum l-au abordat: "te-ai facut mult mai tare decat noi!" - primul cantec RAP? B.U.G Mafia? Super tare frate. Pune-ti gluga ca e frig!
|
17. | Şi s-a dus Isaac de acolo şi, tăbărând în valea Gherara, a locuit acolo.
Nu mai inteleg nimic. Asta statea in Gherara, dupa care l-au dat afara de acolo ca era "prea tare" si s-a mutat in GHERARA? Mai sa fie. Ciobanu care-a scris aceasta capodopera, ori era beat, ori scria incet, ori era cam retardat. E posibil sa fi fost toate la un loc.
|
18. | Apoi a săpat Isaac din nou fântânile de apă, pe care le săpaseră robii lui Avraam, tatăl său, şi pe care le astupaseră Filistenii după moartea lui Avraam, tatăl său, şi le-a numit cu aceleaşi nume, cu care le numise Avraam, tatăl său.
Parca de asta il dadusera astia afara, nu? E un fel de declaratie de razboi ce-a facut el?
|
19. | După aceea au mai săpat slugile lui Isaac şi în valea Gherara şi au aflat acolo izvor de apă bună de băut.
Pana acu, mari constructori nu-s astia... Corturi, fantani, corturi, corturi, fantani... Un popor minunat si binecuvantat. Niste ciobani.
|
20. | Dar se certau ciobanii din Gherara cu ciobanii lui Isaac, zicând: "Apa este a noastră!" De aceea Isaac a pus fântânii aceleia numele Esec, din pricină că se sfădiseră pentru ea.
Uau, ce valoare artistica are acest paragraf. Superb. "Esec" - aaaa, asa se explica cuvantul. Un esec al binecuvantarii. Foarte interesant.
|
21. | Ducându-se apoi de acolo, Isaac a săpat altă fântână şi se certau şi de la aceasta. De aceea Isaac i-a pus numele Sitna.
Sa inteleg ca esec = sitna?
|
22. | Apoi s-a mutat şi de aici şi a săpat altă fântână, pentru care nu s-au mai certat, şi i-a pus numele Rehobot, căci îşi zicea: "Datu-ne-a astăzi Domnul loc larg şi vom spori pe pământ".
A treia fantana e cu noroc. Dupa cum spuneam, fantani si corturi, de asta erau in starea astia. A, si prostitutie...
|
23. | De aici Isaac s-a urcat către Beer-Şeba. |
24. | În noaptea aceea i S-a arătat Domnul şi i-a zis: "Eu sunt Dumnezeul lui Avraam, tatăl tău! Nu te teme, că Eu sunt cu tine şi te voi binecuvânta şi voi înmulţi pe urmaşii tăi, pentru Avraam, sluga Mea".
A vrut sa fie sigur ca stie cu ce zeu vorbeste. La cati zei misunau pe vremea aia. Imi place totusi ca e cu bun simt, se prezinta mai intai.
|
25. | Acolo a făcut Isaac jertfelnic şi a chemat numele Domnului şi îşi întinse acolo cortul său. Şi au săpat acolo slugile lui Isaac o fântână, în valea Gherarei.
Tot in Valea GHERAREI? Parca urcase in alta parte! Dupa cum spuneam, omoara capre/oi, jertfelnic, cort, fantana. Idolii mei.
|
26. | Atunci au venit din Gherara la el: Abimelec şi Ahuzat, care luase pe nora lui, şi Ficol, căpetenia oştirii lui. |
27. | Iar Isaac le-a zis: "La ce aţi venit la mine, voi care mă urâţi şi n-aţi alungat de la voi?" |
28. | Iar ei au zis: "Am văzut bine că Domnul este cu tine şi am zis să facem cu tine jurământ şi să încheiem legământ cu tine, |
29. | Ca tu să nu ne faci nici un rău, cum nici noi nu ne-am atins de tine, ci ti-am făcut bine şi te-am scos de la noi cu pace; şi acum eşti binecuvântat de Domnul".
Hmmm, e buna si superstitia asta la ceva. Faci aliante and shit.
|
30. | Atunci Isaac le-a făcut ospăţ şi ei au mâncat şi au băut. |
31. | Sculându-se apoi a doua zi de dimineaţă, au jurat unul altuia. Şi le-a dat drumul Isaac şi ei s-au dus de la dânsul cu pace.
Armonie.
|
32. | Tot în ziua aceea venind slugile lui Isaac, l-au vestit de fântâna ce o săpaseră şi au zis: "Am găsit apă!" |
33. | Şi a numit Isaac fântâna aceea Şibea, adică jurământ. De aceea se şi numeşte cetatea aceea Beer-Şeba, adică fântâna jurământului, până în ziua de astăzi.
Pai parca se chema asa de pe vremea mosului impotent. Care faza cu obsesia astora pentru fantani si juraminte?
|
34. | Iar Isav, fiind acum de patruzeci de ani, şi-a luat două femei: pe Iudit, fata lui Beeri Heteul, şi pe Basemata, fata lui Elon Heteul.
Aaa, Isav era ala rosu si blanos. Om viril wtf! Observam iarasi acceptarea poligamiei.
|
35. | Dar ele amărau pe Isaac şi pe Rebeca.
Logic. Trebuie sa mai apara o izgonire, tradare sau ceva de genul asta. Dar sa lasam si pentru capitolul urmator.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu